Świat

Wine 10.0

Została wydana nowa wersja Wine 10.0.

Wine umożliwia uruchamianie aplikacji i gier opracowanych dla systemów Windows w systemach operacyjnych z rodziny Unix/Linux.

Nowe wydanie Wine, po roku intensywnego rozwoju, dostarcza ponad 6000 zmian. Ta stabilna wersja wprowadza aktualizacje mające na celu poprawę wydajności, kompatybilności i wrażeń wizualnych podczas uruchamiania aplikacji Windows na Linuksie.

Nowym dodatkiem w Wine 10.0 jest wdrożenie pełnego wsparcia dla architektury ARM64EC, która jest teraz porównywalna z ARM64. Umożliwia to deweloperom tworzenie hybrydowych modułów ARM64X, które łączą kod ARM64EC i ARM64 w jednym pliku binarnym. Aktualizacja wprowadza również emulację 64-bitową x86, wykorzystując ARM64EC, aby umożliwić natywne uruchamianie wewnętrznych procesów Wine, zmniejszając potrzebę emulacji intensywnie wykorzystującej zasoby.

Skalowanie o wysokiej rozdzielczości DPI również przechodzi gruntowny remont, automatycznie dostosowując aplikacje nieobsługujące DPI w celu uzyskania lepszych efektów wizualnych na wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości. Użytkownicy zyskują również większą kontrolę dzięki flagom zgodności, które umożliwiają globalne lub indywidualne dostosowywanie skalowania.

Stos graficzny doczekał się dużych ulepszeń, w tym obsługi renderowania okien podrzędnych Vulkan w X11 i zgodności z Vulkan 1.4.303. Dodatkowe ulepszenia obejmują łączenie czcionek w GdiPlus i lepszą obsługę renderowania 3D dla aplikacji.

Ulepszono również integrację pulpitu, dzięki dodaniu nowego narzędzia do konfiguracji wyświetlania, które umożliwia użytkownikom sprawdzanie i modyfikowanie ustawień, w tym rozdzielczości pulpitu wirtualnego. W przypadku użytkowników systemu Linux sterownik graficzny Wayland jest teraz domyślnie włączony, chociaż X11 nadal ma pierwszeństwo, chyba że zostanie wyraźnie wyłączony. Sterownik Wayland obsługuje OpenGL i ulepszone rozmieszczenie okien podręcznych, co czyni go mile widzianym dodatkiem do nowoczesnych pulpitów Linux.

Gracze docenią najnowsze aktualizacje Direct3D, które wprowadzają nowy stały potok funkcji dla starszych wersji Direct3D i dynamiczne rozszerzenia Vulkan mające na celu redukcję zacinania się. Ponadto eksperymentalny back-end FFmpeg poprawia odtwarzanie multimediów, oferując lepszą zgodność z aplikacjami, które polegają na złożonych potokach multimediów.

Wine 10.0 wprowadza również aktualizacje dla urządzeń wejściowych, w tym ulepszoną obsługę ekranu dotykowego dla X11 i nową funkcjonalność Bluetooth. Jeśli chodzi o internacjonalizację, zaktualizowane tabele znaków Unicode i dane strefy czasowej obiecują lepszą zgodność między regionami i językami.

Ta wersja zawiera szereg aktualizacji dołączonych bibliotek. FluidSynth, LibPng i Vkd3d zostały zaktualizowane do najnowszych wersji, podczas gdy programiści skorzystają z narzędzi, takich jak Clang Static Analyzer i ulepszonej obsługi ARM64 dla wyjątków C++.

Źródło: gitlab.winehq.org/wine/wine/-/releases/wine-10.0

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Skip to content