Edytory grafiki 3D

Reklama na Linuxiarze.pl

 

Grafika :
1. Edytory grafiki 2D
2. Edytory grafiki 3D
3. Edytory grafiki rastrowej
4. Edytory grafiki wektorowej
5. Generatory albumów foto HTML
6. Malowanie cyfrowych obrazów
7. Pobieranie zdjęć z aparatów cyfrowych
8. Przeglądarki grafiki
9. Skład publikacji DTP
10. Tworzenie diagramów
11. Webowe edytory grafiki
12. Inne

 

Przegląd edytorów grafiki 3D cz.1

 

AC3D
AC3D   star   star   star   star
Wieloplatformowy, komercyjny program służący do modelowania grafiki 3D, dostępny dla systemów Linux, Mac OSX i MS Windows. Program oferuje m.in. wielopunktwą edycję wielokątów, podgląd grafik 2/3D w czasie rzeczywistym, brak limitu dla wielokątów, edycję podzieloną wg grup, obiektów, powierzchni i wierzchołków, zaznaczanie pętli powierzchni i wierzchołka, mapowanie tekstur z możliwością przełączania renderowania w czasie rzeczywistym, etc.  AC3D posiada wsparcie dla plików w formatach : gif, jpg, png, bmp, dds, ppm, tga (Targa), i tif. Umożliwia import/export do formatów : 3D Studio, 3D Studio ASE, AC3D, Direct X, Dive, DVS, DXF, Google Earth, Inventor, LDraw (Lego), Lightwave, Massive, Milkshape Ascii, Obj (Wavefront), OFF, Ogre, Pointfield, Ponits, PovRay, Quake BSP, Quake MD2, Quake Map, Renderman, Renderwave, SMF, SOF Airfoil, STL (ascii), Terragen, Triangle, Unreal Tournament, Vector, VRML 1.0/2.0 oraz X3D. Instalacja wtyczek pozwala na rozszerzenie możliwości programu.

 
linia

Aqsis
Aqsis   star   star   star
Aqsis to otwartoźródłowy program służący do renderowania scen 3D. Aplikacja implementuje standard RenderMan, zdefiniowany przez Pixar Animation Studios. Aqsis zawiera narzędzie do renderowania dostępne z wiersza poleceń, narzędzie do kompilacji cieni w języku RSL,  narzędzie do przygotowywania tekstur do optymalnego użycia oraz wiele programistycznych bibliotek umożliwiających integrację z innymi, zewnętrznymi narzędziami. Dostępny dla platformy Linux, Mac OSX i MS Windows.

 
linia

Art of Illusion
Art of Illusion   star   star   star   star
Wieloplatformowy, napisany w Javie program do modelowania i renderowania animacji 3D. Do najważnieszych funkcji należą: tworzenie krzywych, wielokątów, brył, siatek, zespołu obiektów na podstawie szablonu, dodawanie oświetlenia, możliwość definicji różnych atrybutów, używanie w atrybutach różnych funkcji. Posiada wsparcie dla importu/exportu formatów:  GIF, JPG ,PNG, BMP, DDS, PPM, Targa, TIFF, 3D Studio, AC3D, DXF,COLLADA, LDraw (Lego), Lightwave, Massive, Milkshape Ascii, Obj (Wavefront), OFF, Pointfield, Points, Quake BSP, Quake MD2, Renderware, SMF, SOF Airfoil, STL (ascii), Terragen, Triangle, Vector, VRML 1.0 oraz tylko exportu: 3D Studio ASE, DirectX, Dive, DVS, Inventor, Ogre, PovRay, Quake Map, Renderman, VRML 2.0 i X3D. Zobacz również Art of Illusion na Wikipedii

 
linia

Ayam
Ayam   star   star   star   star
Ayam jest darmowym, wieloplatformowym środowiskiem służącym do modelowania obiektów 3D. Przeznaczony jest dla interfejsu RenderMan i obsługuje formaty (export i import) RIB, DXF, 3DM, 3DMF, OBJ i X3D. Posiada m.in. wsparcie dla krzywych NURBS, edycji z wykorzystaniem siatki, dodawania nowych obiektów do już istniejących, tworzenia brył i wielokątów oraz interfejsów skryptowych: Tcl oraz JavaScript. Dostępny dla platformy Linux, IRX, FreeBSD, Mac OSX i MS Windows.

 
linia

Blender
Blender   star   star   star   star   star
Wieloplatformowy, otwartoźródłowy program służący do modelowania i renderowania grafiki 3D. Blender pozwala m.in. na tworzenie i edycję siatki, powierzchni, krzywych, krzywych Beziera, podział i rzeźbienie siatek, fontów wektorowych, animację z wykorzystaniem prostej i odwrotnej kinematyki, animacje poszczególnych wierzchołków, edycję za pomocą kratownicy, wykorzystanie i edycję plików dźwiękowych w celu ich synchronizacji, etc. Pozwala również na wykorzystanie efektów specjalnych dynamiki bryły sztywnej, symulacji ciał miękkich (soft-body), symulacji tkanin, włosów i płynów. Blender pozwala także na tworzenie prezentacji interaktywnych na własnym silniku graficznym. Używa własnego formatu zapisu „.blen”, lecz możliwy jest export/import do formatów DXF, Inventor oraz VRML. Program dostępny na platformę Linux, FreeBSD, Mac OSX i MS Windows. Zobacz również Blender na Wikipedii

 
linia

CityEngine
CityEngine   star   star   star   star
Wieloplatformowy, komercyjny program do modelowania grafiki 3D. Program przeznaczony jest głównie do tworzenia trójwymiarowych środowisk miejskich. Z jego pomocą można umieszczać obiekty, zarządzać terenem, ekosystemem i atmosferą. Pod względem zdolności manipulacji obiektów i środowiska CityEngine porównywalny jest do programu VUE. Posiada wsparcie dla importu/exportu formatów Esri Shapefile, File Geodatabase oraz OpenStreetMap. Dostępny dla platformy Linux, Mac OSX i MS Windows.

 
linia

gSculupt
gSculupt   star   star
gSculupt to otwartoźródłowy modeller z podziałem proceduralnym. Posiada zestaw narzędzi służących do modelowania wielokątów znajdujących się również w programie Wings 3D. Głównym atutem jest szybkość działania. Proceduralny system modelowania czyni go doskonałym wyborem dla tworzenia tutoriali modelowania, kroki wymagane do budowy modelu od początku są wyświetlane użytkownikowi na liście. Program posiada możliwość exportu i importu formatu Wavefront Object (.obj). Dostępny dla platformy Linux i MS Windows.

 
linia

Houdini
Houdini   star   star   star   star
Wieloplatformowy, komercyjny program do tworzenia grafik 3D dostępny dla systemów Linux, Mac OSX i MS Windows. Houdini posiada większość narzędzi wymaganych do produkcji grafiki trójwymiarowej, takich jak: modelowanie, animacja, cząsteczki, dynamika, oświetlenie, rendering, wolumetryka, kompozycja wideo oraz Houdini Development Kit – zestaw do tworzenia rozszerzeń. Dostępna jest bezpłatna wersja programu oferująca większość funkcji  wersji płatnej (z dodanym znakiem wodnym). Zobacz również Houdini na Wikipedii

 
linia

K3d
K3-D   star   star   star   star
Wieloplatformowy, otwartoźródłowy program do renderowania, animacji oraz modelowania grafki trójwymiarowej. Program oferuje m.in. dostęp do brył i obiektów, nielimitowane cofnij/przywróć, obracanie, skalowanie, kopiowanie, wklejanie, zarządzanie widokami kamery, różne typy geometryczne (Polygon, NURBS, Subdivision, Blobby), teksturowanie, modelowanie Boolean, animowanie właściwości obiektów, nieograniczoną ilość kanałów animacyjnych, wsparcie dla krzywych Beziera oraz instalacje wtyczek. Dostępny dla platformy Linux, FreeBSD, Mac OSX i MS Windows.

 
linia

Kerkythea2008
Kerkythea   star   star   star
Kerkythea to wieloplatformowa aplikacja pozwalająca w relatywnie krótkim czasie uzyskać wysokiej jakości wizualizacje przy oświetleniu i użyciu materiałów o właściwościach fotorealistycznych. Głównym celem twórców programu było dostarczenie narzędzi ułatwiających i po części automatyzujących aranżację danej sceny oraz pracę nad nią, w tym wygodne ustawianie właściwości danego obiektu, czy szybki dostęp do poszczególnych opcji. Program posiada duże możliwości w renderowaniu – od Ray-Tracingu po Photon Mapping, czy Metropolis Light Transport (BiPT). Dostępny dla plathormy Linux, Mac OSX i MS Windows.

 
linia

MakeHuman
MakeHuman   star   star
MakeHuman to narzędzie do generowania postaci 3D. Oferuje funkcje umożliwiające modyfikację ciała biorąc pod uwagę uwarunkowania etniczne, wiek, wagę, płeć i wzrost. Wygenerowane postacie można następnie użyć w programach do modelowania i renderowania 3D. Posiada wsparcie dla exportu do formatów obj, mhx, dae i md5. Dostępny dla systemów Debian, Ubuntu, OSX i MS Windows. Uwaga! Program w wersji Alpha.

 
linia

MASSIVE
MASSIVE   star   star   star   star   star
MASSIVE (Multiple Agent Simulation System in Virtual Environment) jest wysokiej klasy komercyjnym programem do tworzenia animacji komputerowych. Służy do generowania efektów wizualnych na potrzeby filmów i programów telewizyjnych z wykorzystaniem ogromnej ilości komputerowych statystów, którzy do złudzenia przypominają rzeczywisty tłum. Każdej z animowanych postaci możemy nadawać indywidualne emocje – radość, strach, gniew. Komputerowo wygenerowany statysta nosi nazwę ‚agenta’ i posiada niezależny od innych pakiet zachowań, unikalnych w sensie fizycznym oraz psychicznym. Dostępny dla systemów Fedora, Red Hat Enterprise, MS Windows XP/7.

 
linia

Maya
Maya   star   star   star   star   star
Autodesk Maya to profesjonalny, komercyjny program do tworzenia grafiki i animacji komputerowej 3D. Jest używany do tworzenia interaktywnych aplikacji 3D, takich jak gry wideo, filmy animowane, seriale telewizyjne oraz efekty wizualne. Program pozwala m.in. na użycie siatek, sklejanie powierzchni, tworzenie płaszczyzn i obiektów krzywych, nieliniową animację, symulację cieczy, gazów, tkanin, włosów i sierści, dynamiki i odkształceń. Dostępna jest 30 dniowa, testowa wersja programu. Maya przeznaczona jest dla platformy Linux, Mac OSX i MS Windows. Zobacz również Maya na Wikipedii

 
linia

 

 

Zobacz podobne

Opublikowane: 22 / 06 / 2012

2 comments on “Edytory grafiki 3D
  1. Pavroo, to trafiłeś centralnie w temat, który mnie ostatnio mocno interesuje. Do tej pory miałem na oczach klapki z napisem „Blender”, ale teraz widzę, że jest parę innych ciekawych pozycji do wypróbowania. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Strefa Linuxiarzy