Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w wątku Administracja-> Przywitaj się. Wątki z problemami zamieszczone w dziale "Przywitaj się" będą usuwane.

Autor Wątek: Parę pytań od początkującego  (Przeczytany 5468 razy)

Offline ChrisEggII

• Newbie
  • *
Parę pytań od początkującego
« dnia: Listopad 11, 2014, 10:30:48 pm »
Witam, jestem początkującym użytkownikiem Linuksa. Zdarzały mi się już wcześniej drobne epizody z Ubuntu i Mintem, jednak w obu przypadkach przygoda kończyła się po około godzinie pracy. Tak więc można powiedzieć, że mam zerowe doświadczenie. Z tego też powodu mam parę pytań...
1. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku w jaki sposób instaluje się programy? Pobrałem instalator Steama i nie mam pojęcia co z nim zrobić. Wiem, że to się odbywa poprzez YAST, przez repozytoria... i na tym moja wiedza się kończy. Nie mam pojęcia gdzie te pliki przekopiować i obsłużyć "Zarządzanie programami".
2. MAm drobny problem z CAps Lockiem. A mianowicie to, że przy szybkim pisaniu pojawiają mi się wielkie litery jeszcze przez ułamek sekundy.
3. BAckspace działa zbyt szybko. W sensie przytrzymując go, usuwa mi w krótkim czasie bardzo duży kawał tekstu.

Offline pavroo

• Global Moderator
  • Hero Member
Odp: Parę pytań od początkującego
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2014, 10:46:46 pm »
Witaj
Problem z instalacja oprogramowania zacząłbym od przestudiowania sposobów instalacji pakietów za pomocą YaST2, RMP i YUM:
http://linuxiarze.pl/pakiety_opensuse/
Nic nie jest tak proste, jak się wydaje.
Danielle Steel

Offline ChrisEggII

• Newbie
  • *
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2014, 11:08:22 pm »
Otóż próbowałem. Ściągnąłem plik "steam_latest.db", po czym w polu wyszukiwania YaST wpisywałem to pełną nazwę, to jej część. Za każdym razem wynik był ten sam: Brak wyników wyszukiwania.